pühapäev, 19. juuli 2015

9.Päev - 17. ja 18. juuli. Horvaatias ja Itaalias

Nii, 17 juuli ärkasime 7-8 ajal ja sõitsime 10 ajal Krka rahvusparki. Pargi kassa oli meie majutusest umbes 500m kaugusel. Sissepääsu juurest viis buss meid pargi sissepääsuni, kust alustasime oma 2 km pikkust teekonda.
Raja algus oli natukene kehva võitu, kuna suure kuumuse tõttu olid seal paljud kohad ära kuivanud. Kuna enne seda parki käisime  Plitvice pargis, tundus see koht lahjem. Aga mida edasi läksime, seda ilusamaks ja võimsamaks kosed läksid. Selle kõige suurema kose juures sai ka ujuda.
Pargi peal olid üleval ka plakatid, kus oli kirjas, mis erinevaid loomi ja taimi seal leidub (nt. sisalikud, maod, lilled). Ühte pisikest ussikest me isegi nägime. Igaljuhul käisime pargi läbi ja suure koseni jõudes käisime seal ka tiiru ujumas. Vesi oli oodatust soojem aga põhi oli väga kaljune, vette minemisega ja seal olemisega oli pisut raskusi. Ujuda sai ainult taga pool, aga ees pool olid suured kivirahnud, kus peal sai olla, mujal oli vesi üle pea.
Nägime seal ka mõndasid eestlasi. Pargist lahkudes viis meid buss jälle parkla juurde ja sealt läksime edasi laevale Spliti linnas. Tee peal käisime mõnest poest läbi ja sadamas saime üsna kiirelt laevale.
Laeval oli väga vähe rahvast, ilmselt isegi mitte sadat inimest. Baarid ja istumiskohad laeva tekil olid kõik tühjad. Nelja inimese kajut oli ikka väga kitsas, kahe inimese oma oli poole avaram. Hommikul saime hinna sees ka Rootsi lauas süüa. Valik oli küll kesine aga kõhud saime täis.
Itaalias mõõtsime maksimumkuumuse päikese käes 47 kraadi ja vilus 40. Seda karmim oli see, kui mägedesse jõudes langes temperatuur tunni ajaga 45-lt kraadilt 20-le kraadile. Nägime ka natuke äikest ja saime veidi vihma.
Hotell on meil avar ja ilus. Parajalt suur elutuba koos söögilauaga ja kahe diivaniga, kolm magamistuba (kaks suure voodiga ja üks kahe ühekohalise voodiga), köök, kus on külmkapp, pesumasin, pliit ja muu oluline. Vannituba on samuti ilus ja suur, seal on korralik vann ja suur peegel on ka.
Interneti ühendusega on meil jälle probleeme, ei tea, kas äikesest või on mingi muu jama. Loodame, et saame ikka korda ja postitused üles panna.