kolmapäev, 15. juuli 2015

7.Päev. Krk saar. (Horvaatia)

Kahjuks 14.07 öömajas meil internetiühendust ei ole, seega sissekande saan teha alles järgmise päeva õhtul, ehk siis 15.07. Eelnevalt kirjutan teksti wordis valmis, kuna asjad on veel värkselt meeles.

Täna ärkasime umbes jälle 7 paiku ja alustasime sõitu Krk saarele umbes poole 10 paiku. Teepeal käisime ühes järjekordses Billa poes. Vahepeal sõitis meist mööda veel üks Eesti auto ja natukene sõitsime üksteise taga. Krk saarele sai sõita üle kõrge silla, mille kõrgus oli merepinnast kuni 67 meetrit ja silla pikkus oli 1430 meetrit. Sild toetub vahepeal veel ühele väiksele saarele. Sillale sõitmise eest küsitakse olenevalt auto suurusest ka raha. Sillalt avanes igaljuhul väga ilus vaade merele ja lahesoppidele.
 Saarele jõudes käisime Vrbnik’i linnas, kus olid helesinised laguunid. Ühes laguunis käisime ka ujumas. Vesi oli jälle väga selge ja meeletult ilus helesinine. Väga järsku läks sügavaks ja põhja oli all väga vähe. Ühe koha peal tuli vees järsk auk, ehk siis selline sügavam koht. Seal ja selle ümbruses oli hästi palju ilusaid kalu ja muid vingeid mereelukaid. Siilikuid seal näha õnneks ei olnud.
Tegin seal vee all ohtralt pilte ja pildistasime Liiaga ka üksteist. Siis liikusime saarel natuke tagasi ja käisime ühes kohalikus külarestoranis söömas. Koht oli väikse küla kohta väga korralik, praed olid suured ja väga maitsvad. Mina ja ema tellisime kahepeale merandide liua ja oii kui suur see oli. Liua peal oli krevette, kaheksajalgu, merekarpe erinevaid sorte ja mingisugused rohelised spagetid. Mingi kaste oli ka aga ma ei oskagi öelda millega see oli. Maitse oli huvitav, aga kogus oli nii suur, et meie kahekesi ei jõudnud küll seda ära süüa. Aga vähemalt sai siinsed mereannid ka ära proovitud.
Siis liikusime saare peal jälle tagasi tuldud teed pidi ja käisime veel ühes rannas ujumas. Rand polnud küll eriti suur, aga ujutud sai. Põhi oli kivine ja kalu oli jälle palju erinevaid sorte ja seal oli juba mõnda üksikut siilikut ka näha. Mina jälle snorgeldasin ja uurisin mereelu ja siis nägin neid päris suuri krabisid, selliseid korralike vaksa-pikkuseid. Pisut ehmatas ära ja jalgu ei tahtnud enam põhja panna, juba mõte, et mõni suur krabi mu jalge juures siblib on päris hirmutav :D
Aga kalad olid võimsad, küll oli triibulisi igatpidi triipudega ja erivärvi – punaseid, kollaseid, helesiniseid, valgeid, musti, pruune. Väga-väga huvitav oli seal ringi vaadata ja pildistada, mõnest kalast sain isegi väga hea pildi ja neid näete ka all pool.
Peale ujumist liikusime juba tagasi apartemendi poole ja käisime tee peal Lidli poest läbi. Apartementi sõit oli väga huvitav, kuna kogu sõit oli mere ääres, vaade oli meeletult ilus ja klõpsisin pilte ikka korralikult. Hotelli ümbrus on ka ilus ja meri on 100m kaugusel mäest alla vaaadates.  Majaomanikud on ka hästi sõbralikud, tulid vastu ja võtsid meiega tervitus napsi. Meie esialgu vaatasime, et tavaline vein on aga tegelikult oli mingisugune puskari laadne, igaljuhul ta oli kangem kui viin, sees kõrvetas korralikult.
Kui asjad sisse olime vedanud, siis läksime jälle siia samma mere äärde. Rannaks seda kohta väga nimetada ei saand, kuna olla sai ainult betoonist väikese platsi peal. Vette minek oli ka kaljune ja kivine ja isegi oli juba rohkem siilikuid näha, nii et palja jalu ei julgend enam vette minna.
Olime seal rannas kuni päikeseloojanguni. Päike loojus väga kiirelt, tegin palju pilte jälle ja kõik tahtsid sellist pilti, kus jääb mulje nagu hoiaks päikest käes. Igaljuhul oli loojang väga ilus ja päikese kadumist oli silmaga väga hästi näha. Tagasi tulles nägime et vahepeal oli veel üks ilusam rand, kus oli ilus pisikeste kividega põhi, aga seda me esialgu ei näinud.

Nüüd oleme jälle oma majutuses, käisime pesemas, nüüd sööme ja jutustame. Homme alustame sõitu juba 7 aegu ja lähme Plitvice. Aga tänaseks on jälle uudised otsas, sai natuke rohkem kirjutatud. Näete jälle mõndasid pilte ja uued uudised uues sissekandes J